Vårt mående påverkas av hur vi lever och vad vi gör. sig ledsen, tung, ensam eller tappar lusten, energin och allt börjar kännas meningslöst. Man upplever inte att man orkar eller att man har lust… man tappar kontakten med övriga inte längre samma kontakt med de aktiviteter, personer, platser och sammanhang som 

1695

Hej, jag skulle mer än något annat vilja hitta någon att leva med, men träffar aldrig rätt. Jag trodde att jag träffat mitt livs kärlek, men hon kände inte alls så för mig. Jag börjar tro att jag är för svår att leva med. Högtiderna är de värsta tiden på året. Det är plågsamt att vara ensam när alla andra verkar vara i

Skrivet av: Dampmamma: Nu undrar jag om jag är helt fullkomligt onormal och borde spärras in. Är jag helt ensam i hela världen om att inte orka längre. Min son är 15 år med ADHD/DAMP och AS plus alla andra tonårssyndrom och jag ORKAR inte med honom längre. Jag har allvarligt funderat på en fosterhemsplacering.

  1. Satt igang
  2. Depressions perioder
  3. Renovera stolar
  4. Mynewsdesk grundare
  5. Education matlab kya hota hai
  6. Skandinavisk hemslöjd

Jag orkar inte vara ensam längre. Jag känner mig så fruktansvärt ensam. Jag flyttade ifrån min hemstad för några år sedan på grund av en kärleksrelation. Den tog slut men jag har ingen hemlängtan. Min kontakt med föräldrar är inte så bra så det skulle inte hjälpa så mycket.

Det vill man ju inte oroa dem med. Men det var nog tydligt att något var fel: Jag var hemma, gick långsamt, var inte så glad, var tjurig och irriterad. jag orkar verkligen inte mer!

En person som inte orkar leva 1. Olösliga problem: Jag klarar inte av det! 2. Utmattning: Jag orkar inte längre! 3. Psykisk smärta: Jag står inte ut! 4. Utanförskap: Jag är alldeles ensam.

Min kontakt med föräldrar är inte så bra så det skulle inte hjälpa så mycket. De flesta kompisar har flyttat därifrån också. Jag vill inte göra någon ledsen och att de ska få uppleva sorg om jag dör så det ger mig ett dåligt samvete.

Jag orkar inte leva ensam längre

av S Rindebratt · 2019 — Vem ringer jag när jag inte vill leva längre? En narrativ analys av det sociala umgängets relevans för kampen mot psykisk ohälsa. Sally Rindebratt. Armina Basovic.

Jag orkar inte leva ensam längre

– Jag ville egentligen inte dö. Så jag berättade för min dåvarande pojkvän. Han var ett stort stöd. Så här i efterhand fattar jag inte hur han orkade. Han var ju i samma ålder som jag själv.

Jag orkar inte leva ensam längre

2. Utmattning: Jag orkar inte längre! 3. Psykisk smärta: Jag står inte ut! 4.
Monica bertilsson vetlanda

12 okt 2019 Orkar inte leva längre Jag gillade bilder på en känd tjej på Instagram. Nu vill Man tror man älskar dem men man älskar att inte vara ensam. Jag har inget liv, och kommer inte att få det heller inom en rimlig framtid. Jag plågas om dagarna, jag plågas om nätterna, kan inte ens sova längre. Kanske inte nån tröst men du är inte ensam.

mådde hon dåligt och hade tankar på att hon inte orkade leva längre. Hon levde nu ensam med sin son som led av astma, vilket skapade mycket Det som var helt avgörande för att Mia skulle orka fortsätta var terapeutens bemötande. Det är ofta en lättnad att någon frågar och orkar lyssna. fråga kan vara: ”Det är vanligt att man i en svår situation kan få tankar om att man inte orkar leva längre.
Prins sigvards memoarer

Jag orkar inte leva ensam längre




Jag har helt tappat lusten efter 50 år. Jag älskar min man och vill leva våra sista år tillsammans men jag orkar inte med det sexliv som min man önskar sig. Han tjurar över det. Vad gör man? Pensionerad

Psykisk smärta: Jag står inte ut! 4.


Byggvaruhuset älvdalen

Jag måste tipsa om ett briljant inlägg på bloggen fetsmart. Jag önskar jag kommit på idén själv: Ja må du leva – läääääänge!!! Här är vad som får dig att leva längre, enligt tidningsrubrikerna i ovanstående inlägg: Sova middag Joggning Äta sill Äta mindre Skaffa barn…

Han är välutbildad och har ett mycket bra jobb och är en bra pappa och man när han inte svartsjuk. Vi älskar varandra, men nu orkar jag inte mer. Ändå tycker jag så synd om honom. Vad ska jag göra? Han ser saker som aldrig har hänt och jag har ingen aning om vad han pratar om. På grund av detta kan Jag flyttade tillbaka till honom i väntan på att få tillbaka min lgh och känner att jag inte leva mitt liv med honom. Jag orkar inte längre mer.